الحمد
لله، نحمده ونستعينه ونستغفره ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سيّئات أعمالنا من
يهد الله فلا مضلّ له ومن يضلل فلا هادي له، أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد أن
محمدا عبده ورسوله، اللهم صلّ وسلم على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم. أيها
الحاضرون رحمكم الله، اتقوا الله حق تقاته ولا تموتن إلا وأنتم مسلمون
Para sederek kaum Muslimin ingkang minulya
Mangga tansah sami netepi taqwa lan ajrih dateng Allah ing sakdengah kawontenan, sami ugi wonten ing kawontenan bingah utawi sisah, longgar jembar utawi rupeg, kawontenan rame utawi sepi, terang-terangan utawi sesideman, kanthi tansah nindakaken sadengah perintah lan nebihi sedaya cegah lan awisanipun Allah, supados kita tansah pinaringan kabegjan dunya ngantos akhirat saking ngarsa dalem Allah Ta’ala, Amiin.
Para sederek kaum Muslimin ingkang minulya
Kapolri
Jenderal Polisi Sutarman sampun nyukakaken izin lisan dhateng para Polwan kagem
berkerudung. Kapolri ugi nyuwun dumateng Polwan mboten kuwatos kenging sanksi
menawi ndamel jilbab lan mboten nenggo ngantos peraturan kapolri medal. Dawuhe Kapolri,
“Jilbab punika hak asasi tiyang. kula sampun ngantosaken dhateng anggota,
ingkang gadhah jilbab mangga didamel.”
Para sederek kaum Muslimin ingkang minulya
sayangipun,
ing tanggal 28 november diterbit aken Telegram Rahasia (TR) ingkang isinipun
wonten enem himbauan, ing antawisipun imbauan dhateng polwan kagem nunda ndamel
jilbab nalika dinas ngantos parlemen nyepakati anggaran penyediaan jilbab.
Alasan bentenipun, penundaan punika namung ngantos terbit tatanan pangginan
jilbab. Kebijakan punika dipun sayangaken dening kathah pihak lan dipun aos
sanes pilihan ingkang bijak. Justru saprayoginipun polwan dipun gampilaken
kagem kerudung nutup aurat kala dinas, kalih kagem nglampahaken kewajiban
syariah meniko.
Para sederek kaum Muslimin ingkang minulya
Ngagem
kerudung kagem nutup aurat ngrupik aken kewajiban saking Allah SWT. ngradinaken
piyambakipun badhe nduwe aos ibadah dados bentuk ketaatan dhateng Allah SWT.
Allah
SWT ngendiko:
﴿وَقُل
لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا
يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا﴾
“Panjenengan
tembungaken dhateng estri ingkang beriman: “mugio piyambak ipun sedaya nahan
pangowasanipun, ugi kemaluanipun, ugi mboten nampak aken perhiasanipun, kajawi
ingkang (biyasa) nampak saking inginipun.” (TQS an-Nur [24]: 31).
Ibn
Abbas njelasaken arti illâ mâ zhahara
minha –kajawi ingkang biyasa nampak saking inginipun- yaiku wajah lan
kaping kalih epek-epek ngantos ugel-ugel. Lan niki ingkang dipun ginemaken
dening Ibn Katsir dados pendapat ingkang masyhur miturut jumhur. mila, sedaya
badan tiyang estri yaiku aurat kajawi wajah kalih epek-epek ngantos ugel-ugel.
Abu Dawud ugi sampun medhalaken ing lebet kitab Marosil- saking Qatadah,
Rasulullah saw dawuh:
«إِنَّ الْجَارِيَةَ إِذَا حَاضَتْ لَمْ
يَصْلُحْ أَنْ يُرَى مِنْهَا إِلَّا وَجْهُهَا وَيَدَاهَا إِلَى الْمَفْصِلِ»
“sayektos
tiyang perawan menawi sampun haidh mboten prayogi ketingal saking ipun kajawi
wajah lan tanganipun ngantos ugel-ugelipun.”
punika
ing ayat ingkang sami, Allah merintah aken tiyang estri mukminah kajengipun
ngagem kerudung.
﴿ وَلْيَضْرِبْنَ
بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ …﴾
“Lan
badhea piyambake sedaya nutup aken bebed kerudung datheng dhadhanipun …” (TQS
an-Nur [24]: 31)
Para sederek kaum Muslimin ingkang minulya
Prof
Wahbah az-Zuhaili ing ndalem Tafsîr al-Muniir mertelakaken menawi juyûb yaiku
bentuk jamak saking jayb, yaiku bikakan ing kunjukan inggil rasukan ingkang
ketingal ngajeng inggil dhadha. Ibn Katsir mengutip saking Sa’id bin Jubair
pangangkah ayat niki yaiku kajengipun tiyang estri mukminah ngulurkan kerudung
nutupi kunjukan inggil dhadha (an-nahr) lan dhadha dadosipun mboten ketingal
saking ipun sekedhika.
kajawi
kedah nutup aurat lan kerudung, tiyang estri mukminah ugi wajib berjilbab
nalika badhe medal griya datheng kegesangan umum. Allah SWT ngendiko:
﴿يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ
لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ
جَلَابِيبِهِنَّ﴾
Hai
Nabi, panjenengan tembungaken dhateng isteri-isterimu, anak-anak estrimu lan
isteri-isteri tiyang mukmin: “badhea piyambake sedaya ngulur aken jilbabipun
datheng sedaya badan piyambake sedaya”. (TQS al-Ahzab [33]: 59).
Jilbab
asalipun saking basa arab ingkang jamakipun jalaabiib artosipun rasukan ingkang
lapang/wiyar. pangertosanipun yaiku rasukan ingkang lapang lan saged nutup
aurat estri, kajawi wajah lan kaping kalih epek-epek ngantos saben gelangan
kamawon ingkang dipun katingalan. Jilbab niki hukumipun yaiku wajib dados
setunggal kekedahan ingkang mesti utawi mutlak kagem estri dewasa ingkang
mukminat utawi muslimat.
dados
kerudung lan jilbab punika benten, mboten sami, menawi kerudung/khimar (an nur:
31) punika bebed ingkang nutupi sirah ngantos dhadha, sawegaken jilbab (al
ahzab: 59) yaiku rasukan ingkang nutupi gulu ngantos sikil tanpa potongan teng
tengahipun.
kekalihipun
wajib didamel muslimah kala medal griya, senaosan namung datheng toko, tonggo,
lan panggen-panggen benten dipunn jawi griya.
Para sederek kaum Muslimin ingkang minulya
Inggih
pun dados kewajiban, mila wonten aken jilbab lan kerudung meniko kados bentuk
ketaatan lan ketundukan dhateng Allah SWT. amargi punika, ungkapan Wakapolri
menawi kesadaran ndamel jilbab kagem Muslimah yaiku ibadah, alangkah saenipun
lajeng diwujudkan yektos kaliyan nyukakaken kegampilan kagem polwan berjilbab
(berkerudung) lan mboten enten penundaan punika.
Sikap
enggal memfasilitasi ugi sampun dipun tuladhakaken dening para shahabat lan
shahabiyah. Imam al-Bukhari meriwayatkan saking Aisyah ra., piyambakipun
ndawuh: “mugi-mugi Allah merahmati estri muhajirat awal, nalika Allah
mandhapaken “wal yadhribna bikhumûrihinna ‘alâ juyûbihinna”, piyambake sedaya
nyuwek bebed piyambake sedaya ugi piyambake sedaya dadosaken kerudung.”
Para
estri Anshar nggeh sami. Aisyah ra., nyanjangaken: “saestu estri Quraisy
nggadhahi keutamen ugi kula -demi Allah- mboten ningali ingkang langkung afdhal
saking estri Anshar, ingkang kiyat sanget pangleresanipun dhateng kitabullah
lan keimanan dhateng wahyu ingkang dipun mandhapaken. surat an-Nur sampun dipun
mandhapaken: “wal yadhribna bikhumûrihinna ‘alâ juyûbihinna”. kakung Anshar pun
nemoni essetri2 Anshar lan maosaken surat an nur meniko, satiyang kakung
maosaken dhateng isterinipun, puterinipun, lan sedaya kerabat estrinipun. mila
mboten enten satiyang saking piyambake sedaya kajawi mendhet bebed piyambake
sedaya lan piyambake sedaya lilitkan dados kerudung, dados pangleresan lan
keimanan majeng menapa ingkang sampun dipun mandhapaken dening Allah ing lebet
kitab Al Qur’an …” (HR. Ibn Abiy Hatim)
nglampahi
kewajiban meniko ndhatengaken pahala ageng; lan sinten kamawon ingkang
memfasilitasi kewajiban punika, niscaya badhe nyagedaken pahala sanget
ageng. Rasulullah saw dawuh:
«مَنْ سَنَّ فِى الإِسْلاَمِ سُنَّةً
حَسَنَةً فَعُمِلَ بِهَا بَعْدَهُ كُتِبَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ عَمِلَ بِهَا
وَلاَ يَنْقُصُ مِنْ أُجُورِهِمْ شَىْءٌ وَمَنْ سَنَّ فِى الإِسْلاَمِ سُنَّةً
سَيِّئَةً فَعُمِلَ بِهَا بَعْدَهُ كُتِبَ عَلَيْهِ مِثْلُ وِزْرِ مَنْ عَمِلَ
بِهَا وَلاَ يَنْقُصُ مِنْ أَوْزَارِهِمْ شَىْءٌ»
“sinten
ingkang nyontoh aken ing lebet Islam tuladha ingkang sae, lajeng dipun
tumindakake sasampunipun, mila ditulisaken kagem tiyang meniko satuladha pahala
tiyang ingkang majengaken piyambakipun, tanpa ngirangi pahala piyambake sedaya
sekedhika, sawalikipun sinten kamawon ingkang nuladhakaken ing lebet Islam
tuladha awon, lajeng dipun tumindakaken sasampunipun, mila ditulisaken
inggilipun satuladha dosa tiyang ingkang majengaken, piyambakipun tanpa
ngirangi dosa piyambake sedaya sekedhika.” (HR Muslim, Ahmad, Ibn Majah)
Para sederek kaum Muslimin ingkang minulya
menawi
polwan lan para estri mukminah dipun kegampilan kagem nglampahi kewajiban
menutup aurat, ndamel kerudung lan jilbab, mila sinten ingkang mbikak radin lan
nyukani kegampilan punika, badhe nyaged limpahan pahala ingkang ageng sanget
lan dipunsukani kegampilan ing akherat. sawalikipun, sinten ingkang ngalangi nopo
maleh justru ngengkenaken kagem mboten nglampahi kewajiban punika, menapaa
alasanipun, bebah dosa sanget ageng. saestu mboten sabanding menawi alasan
keseragaman utawi dereng enten anggaran ndamel kesempatan sanget ageng punika
diluputkan. Masalah dereng enten anggaran,
para polwan seneng ati lan bingah tumbas kaliyan arta piyambake sedaya
piyambak. Alasan keseragaman mboten saprayoginipun nunda pamontenan kewajiban.
saleresipun cekap dipundamel arahan model lan werni, tentu kaliyan tetap
mirengaken ketentuan syariah babagan kerudung, sanes penundaan. lajeng enggal
dipun damel keseragaman. punika yaiku prakawis ingkang gampil.
Para sederek kaum Muslimin ingkang minulya
Kewajiban
nutup aurat kemawon, jebulna rekaos
dipunwontenaken nalika kekuwaosan dereng mendukung. sawalikipun kaliyan
kekuwaosan, kewajiban niki kaliyan gampil sanggup sempurna dipunwontenaken
dening sedaya tiyang. Hal punika negesakan wigati lan strategis kekuwaosan
lebet pangasringan syariah Allah SWT. mekaten ugia sanguh sempurna pamontenan
kewajiban berjilbab lan kerudung, lan kewajiban-kewajiban mawi hukum-hukum
syariah saking Allah SWT ingkang mupu nyumerepi lan mupu Bijaksana.
Imam
al-Ghazali ing lebet kitab al-Iqtishd fî al-Itiqd “amargi punika dipun
ginemaken, agami lan kekuwasaan punika ibarat sedherek kembar, lan amargi
punika dipun ginemaken:
ad-dînu
ussun wa sulthânu harisun, wa mâ lâ ussa lahu famahdûmun wa mâ lâ hârisa lahu
fa dhâi’un.
agami
niku pondasi; sawegaken kekuwasaan yaiku panjagi. samukawis tanpa pondasi badhe
rebah, lan samukawis tanpa panjagi badhe terlantar-.”
pramilo
wigati kagem kaum muslimin lan pilar paling agung kagem agami inggih puniko
wajib, amergi sampun kasumarepan kaliyan wahyu menawi ingkang mekaten yaiku
pangangkah saking syara’…” lan punika mboten benten yaiku satiyang imam yakni
khalifah lebet sistem Khilafah Rasyidah ‘ala minhajan-nubuwwah.
.
بارك الله لي ولكم في القرآن العظيم ونفعني وإياكم بما فيه من الآيات والذكر
الحكيم وتقبل مني ومنكم تلاوته إنه هو الحكيم العليم وقل رب اغفر وارحم وأنت
خيرالراحمين
اْلحَمْدُ
ِللهِ...
.وَأَشْهَدُ
أَنْ لاَّإِلَهَ إِلاَّاللهُ وَحْدَهُ لاَشَرِيْكَ لَهُ.وَأَشْهَدُ أَنَّ
ُمحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ
أَمَّابَعْدُ:
فَيَاأَيُّهَاالنَّاسُ اَتّقُوْااللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَتمَوُتُنَّ
إِلاَّوَأََنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ.وَقَالَ تَعَالىَ:إِنَّ اللهَ وَمَلاَئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ
عَلَى النَِّبيْ يَاأَ يُّـهَااّلَذِيْنَ أَمَنُوْاصَلُّوْا عَلَيْهِ
وَسَلِّمُوْاتَسْلِيْمًا.الَّلهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا ُمحَمَّدٍعَبْدِكَ
وَرَسُوْلِكَ النَِّبىِّ اْلأُمِّيِّ وَعَلَى أَلِهِ وَصَحْبِهِ أَجمْعَِيْـنَ،
وَعَنِ التَّابِعِْينَ وَتَابِعِى التَّابِعِْينَ وَتَابِعِيْهِمْ بِإِحْسَانٍ
إِلىَ يَوْمِ الدِّيْنَ وَانْصُرْنَا مَعَهُمْ بِرَحْـمَتِكَ يَاأَرْحَمَ
الرَّاِحمِِْينَ.
اللَّهُمَّ
اِغْفِرْلِلْمُؤْمِنِيْنَ وَالْْمُؤْمِنَاتِ وَاْلمُسْلِمِيْنَ وَاْلمُسْلِمَاتِ
اْلأَحْياَءِ مِنْهُمْ وَاْلأَمْوَاتِ، وَضَعِّفْ لَهُمُ اْلحَسَناَتِ وَكَفِّرْ
عَنْهُمُ السَّيِّئَاتِ وَارْزُقْهُمْ مِنَ اْلأَرْزَاقِ الطَّيِّبَاتِِ.
اَللَّهُمَّ اَكْسِفْ عَنَّا اْلبَلَاءَ وَالْغَلَاءَ وَاْلوَباَءَ وَالْفَحْشَاءَ
وَاْلمُنْكَرَ وَاْلبَغْىَ وَالشَّدَائِدَ وَاْلِمحَنَ مَاظَهَرَ مِنْهَا وَمَا
بَطَنَ مِنْ بَلَدِنَاهَذَاخَاصَّةً وَمِنْ بُلْدَانِ اْلمُسِْلمِيْنَ عَامَّةً
إِنَّكَ عَلىَ كُلِّ شَيْئٍ قَدِيْرٌ.رَبَّناَ هَبْ لَناَمِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً
وَهَيِّءْ لَناَ مِنْ أَمْرِناَ رَشَدًا.رِبَّناَ هَبْ لَناَ مِنْ أَزْوَاجِنَاوَذُرِّيَّاتِناَ
قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْناَللِْمُتَّقِيْنَ إِمَامًا. رَبَّناَ
إِنّاَنَسْئَلُكَ سَلَامَةً فِى دِيْنِناَوَعَافِيَةً فِى أَجْسَادِناَ
وَزِياَدَةً فِى عُلُوْمِناَ وَبَرَكَةً فِى أَرْزَاقِنَا وَتَوْبَةً قَبْلَ
مَوْتِناَ وَرَحْمَةً عِنْدَ مَوْتِنَا وَمَغْفِرَةً بَعْدَ مَوْتِنَا اَللَّهُمَّ
هَوِّنْ عَلَيْناَ فِى سَكَرَاتِ اْلمَوْتِ وَالنَّجَاةَ مِنَ النَّارِ
وَالْعَفْوَ عِنْدَ اْلحِسَابِ. اَللَّهُمَّ اَرِنَا اْلحَقَّ حَقًّا وَارْزُقْناَ
اِتِّبَاعَهُ وَاَرِناَ اْلبَاطِلَ بَاطِلاً وَارْزُقْناَ اجْتِناَبَهُ. رَبَّناَ أَتِناَ فىِ الدُّنيْاَحَسَنَةً وَفِى
اْلأَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِناَ عَذَابَ النَّارِ.
عِبَادَاللهِ!
إِنََّ اللهَ يَأْمُرُكُمْ بِالْعَدْلِ وَاْلِإحْساَنِ وَإِيْتاَءِ ذِىْ
اْلقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشاَءِ وَالْمُنْكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ
لَعَلََّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ فاَذْكُرُوْااللهَ الْعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ.
وَاشْكُرُوْهُ عَلىَ نِعَمَهُ يَزِدْكُمْ وَاسْئَلَُوْهُ مِنْ فَضْلِهِ يَعِظُكُمْ
وَلَذِكْرُاللهِ أَكْبَرُ.
Artikel menarik
BalasHapus