Poro hadirin ingkang minulyo…
Kapolri Jenderal Polisi Sutarman sampun nyukakaken izin lisan dhateng para
Polwan kagem berkerudung. Kapolri ugi nyuwun dumateng Polwan mboten kuwatos kenging sanksi menawi ndamel jilbab lan mboten nenggo ngantos peraturan kapolri medal. Kapolri ngginemaken, “Jilbab punika hak asasi tiyang. kula sampun ngantosaken dhateng anggota, ingkang gadhah jilbab mangga didamel.”
sayangipun, ing tanggal 28 november diterbit aken Telegram Rahasia (TR) ingkang isinipun wonten enem himbauan, ing antawisipun imbauan dhateng polwan kagem nunda ndamel jilbab nalika dinas ngantos parlemen nyepakati anggaran penyediaan jilbab. Alasan bentenipun, penundaan punika namung ngantos terbit tatanan pangginan jilbab. Kebijakan punika dipun sayangaken dening kathah pihak lan dipun aos sanes pilihan ingkang bijak. Justru saprayoginipun polwan dipun gampilaken kagem berkerudung ugi nutup aurat kala dinas, kalih kagem nglampahaken kewajiban syariah meniko.
sayangipun, ing tanggal 28 november diterbit aken Telegram Rahasia (TR) ingkang isinipun wonten enem himbauan, ing antawisipun imbauan dhateng polwan kagem nunda ndamel jilbab nalika dinas ngantos parlemen nyepakati anggaran penyediaan jilbab. Alasan bentenipun, penundaan punika namung ngantos terbit tatanan pangginan jilbab. Kebijakan punika dipun sayangaken dening kathah pihak lan dipun aos sanes pilihan ingkang bijak. Justru saprayoginipun polwan dipun gampilaken kagem berkerudung ugi nutup aurat kala dinas, kalih kagem nglampahaken kewajiban syariah meniko.
Ngagem kerudung kagem nutup aurat ngrupik aken kewajiban saking Allah SWT.ngradinaken piyambakipun badhe nduwe aos ibadah dados bentuk ketaatan
dhateng Allah SWT.
Allah SWT ngendiko:
Allah SWT ngendiko:
﴿وَقُل
لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا
يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا﴾
“Panjenengan
tembungaken dhateng estri ingkang beriman: “mugio piyambak ipun sedaya nahan pangowasanipun, ugi kemaluanipun, ugi mboten nampak aken perhiasanipun,
kajawi ingkang (biyasa) nampak
saking inginipun.” (TQS an-Nur [24]: 31).
Ibn Abbas njelasaken arti illâ mâ zhahara minha –kajawi ingkang biyasa nampak saking inginipun- yaiku wajah lan kaping kalih epek-epek
ngantos ugel-ugel. Lan niki ingkang dipun ginemaken dening Ibn Katsir dados pamanah ingkang masyhur miturut jumhur. mila, sedaya badan tiyang estri yaiku aurat kajawi wajah kalih epek-epek ngantos ugel-ugel. Abu Dawud ugi sampun medhalaken ing lebet kitab Marosil- saking Qatadah, Rasulullah saw dawuh:
«إِنَّ
الْجَارِيَةَ إِذَا حَاضَتْ لَمْ يَصْلُحْ أَنْ يُرَى مِنْهَا إِلَّا وَجْهُهَا
وَيَدَاهَا إِلَى الْمَفْصِلِ»
“sayektos satiyang
perawan menawi sampun haidh mboten
prayogi ketingal saking ipun kajawi wajah lan tanganipun ngantos
ugel-ugelipun.”
punika ing ayat ingkang sami, Allah ngengken aken tiyang estri mukminah kajengipun ngagem kerudung.
punika ing ayat ingkang sami, Allah ngengken aken tiyang estri mukminah kajengipun ngagem kerudung.
﴿
وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ …﴾
“Lan badhea
piyambake sedaya nutup aken bebed kerudung datheng dhadhanipun …” (TQS an-Nur [24]: 31)
Prof Wahbah az-Zuhaili ing ndalem Tafsîr al-Muniir mertelakaken menawi juyûb yaiku
bentuk jamak saking jayb, yaiku bikakan ing kunjukan inggil rasukan ingkang ketingal
ngajeng inggil dhadha. Ibn Katsir mengutip saking Sa’id bin Jubair
pangangkah ayat niki yaiku kajengipun tiyang estri mukminah ngulurkan kerudung
nutupi kunjukan inggil dhadha (an-nahr) lan dhadha dadosipun
mboten ketingal saking ipun sekedhika.
kajawi kedah nutup aurat lan kerudung, tiyang estri mukminah ugi wajib berjilbab nalika badhe medal griya datheng kegesangan umum. Allah SWT ngendiko:
kajawi kedah nutup aurat lan kerudung, tiyang estri mukminah ugi wajib berjilbab nalika badhe medal griya datheng kegesangan umum. Allah SWT ngendiko:
﴿يَا
أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ
يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ﴾
Hai Nabi, panjenengan tembungaken dhateng isteri-isterimu,
anak-anak estri sampeyan lan isteri-isteri tiyang mukmin: “badhea piyambake sedaya ngulur aken jilbabipun datheng sedaya badan piyambake sedaya”. (TQS al-Ahzab [33]: 59)
Inggih pun dados kewajiban, mila wontenaken jilbab lan kerudung meniko kados bentuk ketaatan lan ketundukan dhateng Allah SWT. amargi punika, ungkapan Wakapolri menawi kesadaran ndamel jilbab kagem Muslimah yaiku ibadah, alangkah saenipun lajeng diwujudkan sacara yektos kaliyan nyukakaken kegampilan kagem polwan berjilbab (berkerudung) uga mboten enten penundaan punika.
Sikap ndang memfasilitasi ugi sampun dipun tuladhakaken dening para shahabat lan shahabiyah. Imam al-Bukhari meriwayatkan saking Aisyah ra., piyambakipun ndawuh: “mugi-mugi Allah merahmati estri muhajirat awal, nalika Allah mandhapaken “wal yadhribna
bikhumûrihinna ‘alâ juyûbihinna”, piyambake sedaya nyuwek bebed piyambake sedaya ugi piyambake sedaya dadosaken kerudung.”
Para estri Anshar nggeh sami. Aisyah ra., nyanjangaken: “saestu estri Quraisy nggadhahi kutamen ugi kula -demi Allah- mboten ningali ingkang langkung afdhal saking estri Anshar, ingkang kiyat sanget pangleresanipun dhateng kitabullah lan keimanan dhateng wahyu ingkang dipun mandhapaken. surat an-Nur sampun dipun mandhapaken: “wal yadhribna bikhumûrihinna ‘alâ juyûbihinna”. kakung Anshar pun nemoni estri-estri Anshar lan maosaken surat an nur meniko, satiyang kakung maosaken dhateng isterinipun, puterinipun, lan sedaya kerabat estrinipun. mila mboten enten satiyang saking piyambake sedaya kajawi mendhet bebed piyambake sedaya lan piyambake sedaya lilitkan dados kerudung, dados pangleresan lan keimanan majeng menapa ingkang sampun dipun mandhapaken dening Allah ing lebet kitab Al Qur’an …” (HR Ibn Abiy Hatim)
Para estri Anshar nggeh sami. Aisyah ra., nyanjangaken: “saestu estri Quraisy nggadhahi kutamen ugi kula -demi Allah- mboten ningali ingkang langkung afdhal saking estri Anshar, ingkang kiyat sanget pangleresanipun dhateng kitabullah lan keimanan dhateng wahyu ingkang dipun mandhapaken. surat an-Nur sampun dipun mandhapaken: “wal yadhribna bikhumûrihinna ‘alâ juyûbihinna”. kakung Anshar pun nemoni estri-estri Anshar lan maosaken surat an nur meniko, satiyang kakung maosaken dhateng isterinipun, puterinipun, lan sedaya kerabat estrinipun. mila mboten enten satiyang saking piyambake sedaya kajawi mendhet bebed piyambake sedaya lan piyambake sedaya lilitkan dados kerudung, dados pangleresan lan keimanan majeng menapa ingkang sampun dipun mandhapaken dening Allah ing lebet kitab Al Qur’an …” (HR Ibn Abiy Hatim)
nglampahi kewajiban meniko ndhatengaken pahala ageng; lan sinten kamawon ingkang memfasilitasi kewajiban punika, niscaya
badhe nyagedaken pahala sanget ageng.
Rasulullah saw
dawuh:
«مَنْ
سَنَّ فِى الإِسْلاَمِ سُنَّةً حَسَنَةً فَعُمِلَ بِهَا بَعْدَهُ كُتِبَ لَهُ
مِثْلُ أَجْرِ مَنْ عَمِلَ بِهَا وَلاَ يَنْقُصُ مِنْ أُجُورِهِمْ شَىْءٌ وَمَنْ
سَنَّ فِى الإِسْلاَمِ سُنَّةً سَيِّئَةً فَعُمِلَ بِهَا بَعْدَهُ كُتِبَ عَلَيْهِ
مِثْلُ وِزْرِ مَنْ عَمِلَ بِهَا وَلاَ يَنْقُصُ مِنْ أَوْزَارِهِمْ شَىْءٌ»
“sinten ingkang nyontoh aken ing lebet Islam tuladha ingkang sae lajeng dipun tumindakake sasampunipun
mila ditulisaken kagem tiyang meniko satuladha pahala tiyang
ingkang majengaken piyambakipun tanpa ngirangi pahala piyambake sedaya sekedhika, sawalikipun sinten kamawon
ingkang nuladhakaken ing lebet Islam tuladha
awon lajeng dipun tumindakaken sasampunipun, mila ditulisaken inggilipun
satuladha dosa tiyang ingkang majengaken piyambakipun tanpa ngirangi dosa piyambake sedaya sekedhika.” (HR Muslim, Ahmad, Ibn Majah)
Rasulullah saw ugi sampun ngabaraken menawi sinten kamawon ingkang
nyukani kegampilan dhateng satiyang muslim mila Allah badhe nyukani kegampilan dhatengipun mbenjing ing
akherat.
menawi polwan uga para estri mukminah dipun bikakaken radin uga dipunsukani kegampilan kagem nglampahi kewajiban menutup aurat, ndamel kerudung lan jilbab, mila sinten ingkang mbikak radin lan nyukani kegampilan punika, badhe nyaged limpahan pahala ingkang ageng sanget lan dipunsukani kegampilan ing akherat. sawalikipun, sinten ingkang ngalangi nppo maleh justru ngengkenaken kagem mboten nglampahi kewajiban punika, menapaa alasanipun, bebah dosa sanget ageng. saestu mboten sabanding menawi alasan keseragaman utawi dereng enten anggaran ndamel kesempatan sanget ageng punika diluputkan. Masalah dereng enten anggaran, para polwan seneng ati lan bingah tumbas kaliyan arta piyambake sedaya piyambak. Alasan keseragaman mboten saprayoginipun nunda pamontenan kewajiban. saleresipun cekap dipundamel arahan model lan werni, tentu kaliyan tetap mirengaken ketentuan syariah babagan kerudung, sanes penundaan. lajeng enggal dipun damel keseragaman. punika yaiku prakawis ingkang gampil. nanging kegampilan mekoten dados prakawis ingkang awis ing negeri niki. Rasulullah saw dawuh:
menawi polwan uga para estri mukminah dipun bikakaken radin uga dipunsukani kegampilan kagem nglampahi kewajiban menutup aurat, ndamel kerudung lan jilbab, mila sinten ingkang mbikak radin lan nyukani kegampilan punika, badhe nyaged limpahan pahala ingkang ageng sanget lan dipunsukani kegampilan ing akherat. sawalikipun, sinten ingkang ngalangi nppo maleh justru ngengkenaken kagem mboten nglampahi kewajiban punika, menapaa alasanipun, bebah dosa sanget ageng. saestu mboten sabanding menawi alasan keseragaman utawi dereng enten anggaran ndamel kesempatan sanget ageng punika diluputkan. Masalah dereng enten anggaran, para polwan seneng ati lan bingah tumbas kaliyan arta piyambake sedaya piyambak. Alasan keseragaman mboten saprayoginipun nunda pamontenan kewajiban. saleresipun cekap dipundamel arahan model lan werni, tentu kaliyan tetap mirengaken ketentuan syariah babagan kerudung, sanes penundaan. lajeng enggal dipun damel keseragaman. punika yaiku prakawis ingkang gampil. nanging kegampilan mekoten dados prakawis ingkang awis ing negeri niki. Rasulullah saw dawuh:
«يَسِّرُوا
وَلاَ تُعَسِّرُوا، وَسَكِّنُوا وَلاَ تُنَفِّرُوا»
Gampilaken lan ampun siro rekaos, suka aken ketenteraman lan ampun siro ajrihi (HR al-Bukhari, Muslim uga Ahmad)
Kewajiban nutup aurat kemawon, jebulna rekaos dipunwontenaken nalika
kekuwaosan dereng mendukung. sawalikipun kaliyan kekuwaosan, kewajiban niki kaliyan
gampil sanguh sempurna dipunwontenaken dening sedaya tiyang. Hal punika negesakan wigati lan strategis
nyakekuwaosan lebet pangasringan syariah Allah SWT. mekaten ugia sanguh sempurna pamontenan kewajiban berjilbab, lan kewajiban-kewajiban mawi hukum-hukum syariah saking Allah SWT ingkang mupu nyumerepi lan mupu Bijaksana.
Imam al-Ghazali ing lebet buku piyambakipun al-Iqtishdfî al-Itiqd “amargi punika dipun ginemaken, agami lan kekuwaosan punika ibarat sedherek kembar, lan amargi punika dipun ginemaken: ad-dînu ussun wa sulthânu harisun, wa mâ lâ ussa lahu famahdûmun wa mâ lâ hârisa lahu fa dhâi’un agami niku pondasi; sawegaken kekuwasaan yaiku panjagi. samukawis tanpa pondasi badhe rebah, lan samukawis tanpa panjagi badhe terlantar-.”
Imam al-Ghazali ing lebet buku piyambakipun al-Iqtishdfî al-Itiqd “amargi punika dipun ginemaken, agami lan kekuwaosan punika ibarat sedherek kembar, lan amargi punika dipun ginemaken: ad-dînu ussun wa sulthânu harisun, wa mâ lâ ussa lahu famahdûmun wa mâ lâ hârisa lahu fa dhâi’un agami niku pondasi; sawegaken kekuwasaan yaiku panjagi. samukawis tanpa pondasi badhe rebah, lan samukawis tanpa panjagi badhe terlantar-.”
agama adalah pondasi; sedangkan kekuasaan
adalah penjaga. Sesuatu tanpa pondasi akan roboh, dan sesuatu tanpa penjaga
akan terlantar-.”
pramilo wigati kagem kaum muslimin lan pilar paling agung kagem agami inggih puniko wajib, amergi sampun
kasumarepan kaliyan wahyu menawi ingkang mekaten yaiku pangangkah saking syara’…” lan punika mboten benten yaiku satiyang imam yakni khalifah lebet sistem Khilafah Rasyidah ‘ala minhajan-nubuwwah.
Artikel menarik
BalasHapus